De basis van de telefonische triage

Telefonische triage is veel meer dan alleen maar telefoontjes beantwoorden; het is een krachtig instrument waarmee we de juiste zorg op het juiste moment aan de juiste persoon kunnen bieden. Het helpt de drukte in de wachtkamer te verminderen en zorgt ervoor dat patiënten die dringende zorg nodig hebben snel geholpen worden.

In deze e-learning laten we zien waarom telefonische triage van onschatbare waarde is in onze huisartspraktijk en hoe je daarbij het beste gebruik kunt maken van het NTS/ de NHG-triagewijzer.

Daarnaast maken we je alert op de meest voorkomende valkuilen in de telefonische triage en leren we je de alarmsymptomen herkennen. Ook komt het overleg met de huisarts aan de orde.

Na afloop van de training:

  • Weet je hoe je het NTS/ de NHG-triagewijzer gebruikt tijdens de triage
  • Ken je de meest voorkomende valkuilen tijdens de telefonische triage
  • Ben je je bewust van alarmsymptomen tijdens de triage

Auteur

Jojanneke Kant, huisarts en kaderarts spoedzorg

Type scholing

E-learning

Kosten

€120 (vrijgesteld van BTW)

Accreditatie

4 punten
Triagisten
Doktersassistenten

Auteur

Probeer ook onze andere modules